Cum să enervezi un publicitar

- Niciodată, într-o întâlnire, să nu îți amintești titlul lui de pe cartea de vizită. Cu cât e mai din sferele înaltului limbii engleze, cu atât un publicitar român e mai mândru și mai dornic să-și arate importanța. Nu contează că e un account dacă pe cartea de vizită scrie Master of Coins, Excels, Powerpoints and Always-On-The-Phone. Sau dacă nu ai întâlniri cu el ci ești doar un vecin de pe stradă și lucrezi la Lidl, întreabă-l din când în când ce lucrează el. Ce face un publicitar?

- Întreabă-l care este rostul Nopții Agențiilor. Dar așteaptă-te la explicații. Și mai întrebabă-l încă o dată care este rostul nopții ăleia.

- Dacă ești publicitar, spune-i că agenția ta are softuri legale și că nu întreabă nimeni niciodată de limita de credite pe dreamstime. Că la tine poți să cumperi cât și când vrei. Și că ai toate updateurile legale.

- Spune-i că nu l-ai găsit pe iqads.

- Dacă îl întrebi unde are agenția și locația nu e cuprinsă în zona Universitate-Romană-Victoriei, plus 1 km maxim în jur, întreabă-l suspicios dacă au și plottere și hală.

- Spune-i că agenția ta are parcare. În curte. Pentru toți.

- Dacă e CS, întreabă-l ce face și după ce îți explică, spune-i: ”Aaa, deci faci forward la mailuri?”

- Spune-i că anul ăsta, pentru că nu se mai face Bestfest, te duci la RockWerchter și întreabă-l tu de ce nu te-ai gândit să faci asta?

- Dacă e digital, spune-i că ideea principală trebuie să vină, întotdeauna, de la agenția de ATL. El doar declinează pe online.

Cam asta am emis eu în zece minute. Alte idei?

L.E. primite la poșta redacție:

- Întreabă-l senin: “Cât costă un rebranding? Așa, aproximativ, să știu și eu.”

- Dacă-i art, întreabă-l: “Adică desenezi chestii?”

- Dacă-i copy, întreabă-l: “Adică scrii chestii?”

- Dacă-i strateg sau orice altceva, întreabă-l doar: “Adică?”

11 thoughts on “Cum să enervezi un publicitar

  1. =)) Foarte bine surprinse cele opt puncte. Articolul tau mi-a adus aminte de scurta perioada petrecuta intr-o agentie digitala dupa care nu-s deloc nostalgica. Dar tot am zambit gandindu-ma la reactiile fostilor colegi in situatiile de mai sus.

  2. Daca-i art, intreaba: “Adica desenezi chestii?”
    Daca-i copy, intreaba: “Adica scrii chestii?”
    Daca-i strateg sau orice altceva, intreaba doar: “Adica?”

  3. - Întreabă-l senin: “Cât costă un rebranding? Așa, aproximativ, să știu și eu.”

    Iar după ce răspunde, întreabă-l dacă euro sau lei :)

  4. Daca lucreaza la CS sa il intrebi cat costa sa derulezi o campanie. Vrei sa iti spuna doar un minim si maxim, fara sa intre in detalii.
    Tot pentru CS, sa il intrebi cat dureaza sa faci un spot TV.

Leave a Reply